Texel’s genot

Toegegeven…het was een uitdaging, op vakantie gaan in Nederland en hopen op goed weer…Vorig weekend vloekte ik toch wel een paar keer binnensmonds bij het aanhoren van het weerbericht voor de komende dagen in Nederland: regen, regen en nog eens regen. Zucht…Zomertopjes, jurkjes en shorts maar uit de reiszak gehaald en vervangen door wat warmere kledij dus. Maandag dan vertrokken en op weg naar de veerboot in Den Helder kregen we de ene stortbui na de andere over ons heen. Pfft….In Texel aangekomen, was het eventjes over, maar er stond wel een stevige stormwind die onze bungalow in het Landal Park Sluftervallei wel leek omver te gaan blazen. Dapper als we waren, toch nog even een wandeling gaan maken door weer en wind, en zeiknat weer “thuisgekomen”. Dan maar een lekkere pasta gemaakt en ons voor de tv genesteld in onze bungalow, wat moet je anders doen natuurlijk….En toch maar even het weerbericht bekeken en dat bleef maar weinig goeds voorspellen…

En dan….was het de volgende ochtend. Ik had m’n wekker op 7u gezet omdat ik toch een toerke wou gaan lopen, behalve als het echt pijpestelen zou regenen. Bij het opstaan keek ik echter gauw eens buiten en…zag de zon schijnen! Huh? Direct goedgezind natuurlijk en m’n training gezwind afgewerkt (wisselloop 50 min). Nadien met het ganse gezinnetje een heerlijk ontbijt genuttigd en dan gingen we op stap. Eerst even naar het strand. Er stond nog een fors windje, maar de temperatuur was goed en het zonnetje scheen. Seppe zijn eerste echte kennismaking met het strand en dat was een succes. Hij wou al direct de zee inkruipen, de deugniet. Na wat gespeel dan naar het plaatsje Den Burg gereden waar we toch nog eventjes een buitje over ons kregen, maar het was dus echt wel de laatste druppel die we over ons kregen voor de rest van de week. Na een beetje winkelen nog wat eiland rondgereden (Oudeschild, De Cocksdorp zelf (Sluftervallei ligt er vlakbij)) en van het goeie weer geprofiteerd om een terrasje te doen en ijsje te gaan eten. En dan voor het eerst in 7 maanden Seppe nog eens kennis laten maken met een zwembad. En het was een ongelooflijk succes! Hij genoot er ongelooflijk van en maakte zelfs al heuse zwembewegingen. Een heus waterratje dus. Zie filmpje hieronder.

Woensdag was qua weer nog beter. Het was al van ’s morgens vroeg lekker warm dat ik toch dat ene topje en short (die ik, positivo die ik toch ben, toch had maar had ingepakt gelaten) kon aantrekken. We besloten fietsen te huren, ééntje met een fietskar aan voor Seppe (en onze rugzakken,héhé) en hebben een dagje genoten van het heerlijke Texelse landschap, o.m. de Slufter zelf even ingetrokken, gaan spelen op het strand (dat overspoeld was door zonnekloppers) en ook naar de Vuurtoren gefietst en erop gekropen om van het weidse landschap te genieten. In de vooravond dan terug met ons waterratje gaan zwemmen en nadien genoten van een heerlijke gourmet op ons terraske van de bungalow. Volop genieten dus!

Donderdag alweer schoon weer ondanks weer mindere voorspellingen. ’s Morgens weer vroeg uit bed voor een toerke lopen (9 km in 54 min). Daarna gezellig ontbijten en dan terug met de auto een beetje op stap. Badplaats De Koog even aangedaan, helemaal naar het zuiden gereden tot Paal 9 en daar gezellig een koffieke gaan drinken. Superrelax allemaal, zoals vakantie hoort te zijn hé. En natuurlijk terug met ons waterratje gaan zwemmen 🙂

Het toerke lopen van donderdagmorgen zag er trouwens zo uit:

Vrijdag was het dan uit met de pret. We moesten al van ’s morgens onze bungalow uit en besloten toch nog niet direct terug naar huis te rijden. Met Seppe moesten we toch ook even wat zeehondjes zien hé, dus zijn we naar Ecomare gereden om om 11u het voeren van de zeehondjes te zien. Best duur die Ecomare (9 euro per volwassene, Seppe kon gratis binnen), want ik vind er niet zo veel te zien buiten dan de zeehondjes (maar ik ben totaal geen “museumganger” en ventje ook niet, dus die tentoonstelling ernaast interesseerde ons geen bal en Seppe is er nog te klein voor). Maar allé, het inkomgeld gaat wel naar de verzorging van de zeehondjes dus da’s dan wel een beetje voor een goed doel hé. En Seppe vond die zeehondjes wel geweldig om zien, dus dat maakte het zeker de moeite waard.

Een heuse genietvakantie dus, het deed ons deugd om er eventjes tussenuit te zijn ook al was het zo kort. Maar we hadden dan ook enorm geluk met het weer. Moest het de hele week zoals maandag geweest zijn, hadden we waarschijnlijk gewoon depri thuisgekomen denk ik 🙂 De eerste keer dat we op een Landal-park verbleven en dat is ook reuzegoed meegevallen. Zo goed zelfs, dat we al volop aan het plannen zijn voor een volgend midweekje in het najaar. Met de herfst eens naar de Veluwe, dat lijkt ons wel eens leuk….

Advertenties

4 gedachten over “Texel’s genot

1. Het moeten niet altijd exotische stranden en exotische taferelen zijn om intens te genieten. Als je de mensen die je graag ziet rond je heen hebt en alles is relaxed, dan is elke vakantie een succes!

2. he toevallig op je blog uitgekomen via kaat loopt.
    Tof om te lezen wat je zo allemaal doet.
    Lijkt me leuk je eens op een wedstrijd tegen te komen.
    Mijn blogje/
    nancyoverdestreep.blogspot.com

Zeg het maar!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )