eens op een ander

Maandag vertrokken we voor een korte vakantie niet te ver van huis. Bestemming was Den Haag, niet het centrum, wel net buiten het centrum aan het Kijkduin. Een mini-chalet, net groot genoeg voor ons drietjes, vlakbij de duinen en het strand en een overdekt zwembad. Meer hadden we niet nodig. Al bij aankomst zag ik een gigantische berg vlak naast het bungalowpark liggen, met veel trappekes maar ook een goe paadje bergop. De Puinduin Ockenburg, heet het ding. De loopfreak in mij begon al direct te watertanden en ik smeedde direct plannen om dat bergske de volgende ochtend zeker al eens te verkennen om er dan donderdag een heuveltraining op te doen.

Maandag was het nog even wat acclimatiseren. Een wandeling naar het strand (een tochtje dat 2 km lang werd, en onze Seppe stapte dapper mee (voor hem is 2 km wat voor ons 10 km stappen is, vermoed ik), eventjes naar de winkel en lekker aperitieven en klinken op onze korte vakantie.

Dinsdag zette ik dan de wekker om 7u. Natuurlijk onze mini mee wakker, de muren in onze chalet zijn dan ook flinterdun. Kon het kereltje gelukkig overtuigen van nog wat in bed te blijven liggen, terwijl mama ging “jojjen”. Om half 8 was ik de deur uit voor een heerlijk tochtje. Eerst stukje duinenfietspad om na een 800 m de strandopgang te nemen en een stukje strand op te rennen. Ik hou niet van zandlopen, maar het leek me wel wat goeie krachttraining. En ik moet niet flauw doen: als je aan de zee verblijft, hoort een loopje op het strand er gewoon bij! Na een kilometertje strand, toch maar terug de berg opgeklommen richting fietspad en stukje langs daar gelopen. Kwam dan een stuk duin tegen waar ik in mocht (meesten zijn afgesloten met draad, owv natuurbehoud vermoed ik?). Kort stukje op en neer gerend, wreed plezant. Na 3,5 km keerde ik om, terug stukje strand geploeterd en dan via fietspad naar het Puinduin om daar dan even wat verkenning te doen. Een pittig einde dus aan m’n duurloopje, dat uiteindelijk eindigde op 10 km. Bij het terugkomen rap ontbijt opgepikt aan het winkeltje, want ‘k had iets goed te maken hé (die wekker die om 7u al luid was afgegaan).

Na een lekker ontbijt trokken we naar Madurodam. Daar was ik zelf nog nooit geweest en ik vond het echt de moeite. Onze Seppe vond het geweldig. Heel leuk dat ze daar wat interactieve dingen hebben voorzien voor de kinderen, hij genoot er zichtbaar van.

Woensdag dan toch maar eens uitgeslapen, op vakantie mag dat wel eens. Na het ontbijt trokken we naar Den Haag voor wat shopping. Drie jaar geleden, toen Seppe nog maar 8 weken oud was, gingen we ook al eens een weekendje naar Den Haag en verkenden we al de bezienswaardigheden. Nu ging het ons dus om wat winkeltjes bekijken, slenteren en iets gaan drinken. Dat laatste bleek een hele opgave. Het zonnetje scheen en dus wilden we een terrasje doen. Dat vonden we op een pleintje aan een klein koffiehuisje. Nadat we er al 20 minuten zaten, was er nog steeds niemand onze bestelling komen opnemen. Ik kan je garanderen: als je er met een kleuter van 3,5 jaar zit, is dat een hele uitdaging om geduld te blijven hebben.  Nadat ik al 2 x van m’n oren had gemaakt, kwam uiteindelijk één van de bediendes toch onze bestelling opnemen. Die bestelling was echt supermoeilijk om te realiseren: twee koffies en een flesje Cécémel. Echt zo moeilijk dat het nog eens 30 minuten heeft geduurd eer dat kwam, en nadat ik héél zwaar van m’n oren was gaan maken (na 25 minuten wachten). Nochtans was het er niet druk (terras zat halfvol) en stond er 2 man achter de toog om de bestellingen te maken. Gelukkig scheen het zonnetje en was onze Seppe nog vrij braaf. Maar het was niet verbazingwekkend dat we al een aantal mensen hadden zien vertrekken zonder af te rekenen en 3 x raden wat wij gedaan hebben (vooral gezien onze parkingkost gedurende dat ene uur wachten serieus was opgelopen).  Hopelijk trekt de baas er zijn conclusies uit. Ach ja, buiten dat ene voorvalletje hadden we een fijne tijd hoor.

Donderdagmorgen, om 7u was ik al wakker, net voor mijn wekker. Toch hoorde onze mini mij opstaan door de flinterdunne muurtjes, héhé. Kereltje met een boterham voor de tv gezet en m’n ventje verwittigd (die nog half lag te soezen). Bankkaart maar weer meegenomen om het gezinnetje na m’n training te verwennen met een ontbijt.
Op naar het Puinduin dus, maar eerst wel 2 km opwarmen en om mezelf wat extra te pushen deed ik dat weer deels op het strand. Na de opwarming vloog ik erin. Ik had dinsdag een trajectje gevonden van een dikke 300 m dat ik heen en weer kon lopen. Aan elk uiteinde van de 300 m een stevige helling, langs de ene kant een lange helling die nog niet té steil was, langs de andere kant een korte helling die supersteil was. Perfecte uitdaging. Ik nam me voor 10 x heen en weer te gaan in twee sessies (2 x 5), goed voor iets meer dan 3 km. Het ging echter zo vlot dat ik er nadien nog eens 5 deed. Ik raakte telkens de hellingen goed op zonder buiten adem te geraken en op het vlakke stuk en de afdaling recupereerde ik vlotjes. Heerlijke training dus en supergoeie heuveltraining voor m’n Grote Doel.
Na afloop nog rustig een 2 km uitgejogd en onderweg ontbijt gaan halen.
Na het ontbijt gingen we dan fietsen huren en zijn we naar Scheveningen gefietst. Niet zo ver (in totaal 16 km gefietst), maar met de heuvels in de duinen en een 16 kg-zware kleuter achterop, voelde ik het toch wel in m’n benen. Komt er nog bij dat ik eigenlijk snipverkouden ben (overgekregen van Seppe) en vandaag is dat volop doorgebroken. Niezen tegen de sterren op en verstopte neus. Bah. Maar laat dat vooral de pret niet drukken hé.
DSC_0877DSC_0885(2)
Aan alle mooie liedjes komt helaas een eind. Morgen weer naar huis!

Dit bericht werd geplaatst in joggerke, superheld, trail, training en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op eens op een ander

1. djaktief zegt:

Hi Ruth,

De Randstad staat erom bekend dat de bediening vooral op terrassen erg laks is. Verder valt Nederland gelukkig mee.

Wel goed van je dat je die Puinduin die je gedaan hebt, maar ik schreef je dat al op FB.

Groetjes,

Dorothé

Zeg het maar!

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )